MART 2015 TÜKETİCİ FİYAT ENDEKSİ (TÜFE) AYLIK %1,19 ARTTI

TÜFE’de (2003=100) 2015 yılı Mart ayında bir önceki aya göre %1,19, bir önceki yılın Aralık ayına göre %3,03, bir önceki yılın aynı ayına göre %7,61 ve on iki aylık ortalamalara göre %8,70 artış gerçekleşti.

Aylık en yüksek artış %2,47 ile gıda ve alkolsüz içecekler grubunda oldu

Ana harcama grupları itibariyle 2015 yılı Mart ayında endekste yer alan gruplardan lokanta ve otellerde %1,42, eğlence ve kültürde %1,22, giyim ve ayakkabıda %1,06 ve sağlıkta %0,99 artış gerçekleşti.

Aylık en fazla düşüş gösteren grup %0,03 ile haberleşme oldu

Ana harcama grupları itibariyle 2015 yılı Mart ayında endekste düşüş gösteren bir diğer grup ise %0,01 ile alkollü içecekler ve tütün oldu.

Yıllık en fazla artış %14,12 ile gıda ve alkolsüz içecekler grubunda gerçekleşti

TÜFE’de, bir önceki yılın aynı ayına göre lokanta ve oteller (%12,76), çeşitli mal ve hizmetler (%8,44), sağlık (%8,43), konut (%8,03) artışın yüksek olduğu diğer ana harcama gruplarıdır.

Aylık en yüksek artış %1,87 ile TRC1 (Gaziantep, Adıyaman, Kilis)’de oldu

İstatistiki Bölge Birim Sınıflaması (İBBS) 2. Düzey’de bulunan 26 bölge içinde, bir önceki yılın Aralık ayına göre en yüksek artış %4,12 ile TR33 (Manisa, Afyon, Kütahya, Uşak) bölgesinde, bir önceki yılın aynı ayına göre en yüksek artış %8,66 ile TRC1 (Gaziantep, Adıyaman, Kilis) bölgesinde ve on iki aylık ortalamalara göre en yüksek artış %9,35 ile TR22 (Balıkesir, Çanakkale) bölgesinde gerçekleşti.

Mart 2015’te endekste kapsanan 426 maddeden; 48 maddenin ortalama fiyatlarında değişim olmazken, 284 maddenin ortalama fiyatlarında artış, 94 maddenin ortalama fiyatlarında ise düşüş gerçekleşti.

Tüketici fiyat endeksi (2003=100), Mart 2015